Personalansvarig

I rollen som personalansvarig (Field Personnel Officer) leder du personalteamet som bland annat ansvarar för rekrytering, processutveckling samt omsorg för teamen i OM i Sverige. Ledarskap, koordination och relationsbyggande är centrala delar i tjänsten som är både relationell och administrativ.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak: 

  • Säkerställa att rekryteringsprocessen sköts väl för att se till att nya OM:are hittar rätt i organisationen och gemenskapen.
  • Förse internationella kollegor och avdelningar med uppdaterad personal- och landsinformation för att möjliggöra strategisk planering samt utvärdering av hälsa och välmående i teamen.
  • Bygga relationer med personalansvariga på andra fält genom virtuell och face-to-face-kommunikation samt kontinuerligt jobba med processer kring denna kommunikation.
  • Regelbundet stämma av och stötta dina teammedlemmar i deras dagliga arbete.

Vem är du?  

Du älskar att interagera med människor och tycker att omsorg för individer och team är viktigt. Du är bra på att möta människor i olika situationer och har samtidigt administrativa gåvor och är bekväm med MS office-paketet. Du talar och skriver engelska flytande samt talar och skriver svenska på grundnivå. Du har en del erfarenhet och förståelse för ledarskap och du är redo att överlåta dig till rollen i minst två år. 

Lön och understöd 

Alla som arbetar med OM står själva för insamling av sitt eget understöd (lön) genom samfund, församling och det egna nätverket. Många av oss kombinerar även arbetet med studier eller deltidsjobb.

Tillträde: Så snart som möjligt, ansökningar hanteras löpande. 
Omfattning: 50-75% 
Anställningsform: Volontär 
Placering: OM-kontoret i Jönköping 
För mer information och intresseanmälan kontaktapersonal.se@om.org 

“Skönt ljuder stegen av dem som bär bud om goda ting.”

Romarbrevet 10:15