Sök
Stäng denna sökruta.

Nu tror Ajit på Jesus!

Just nu jobbar OM:are över hela världen för att se fler levande gemenskaper av efterföljare till Jesus växa fram. Våra team i Bangladesh möter ofta människor över en kopp te för att prata om livet och diskutera tro och religion. Det var så Ajit mötte Jesus.

Ajit trodde att han visste vad livet handlade om. Han var nöjd med tillvaron och även om hans familj aldrig varit rik hade de heller aldrig varit fattiga. Ajit hade två söner och drev eget företag inom skogsbranschen och hade till och med en egen liten jordlott där han odlade ris. Även om han insåg att allt kom från Guds nådefulla hand hade han aldrig funderat på meningen med livet. Han var nöjd med att troget följa sin familjs religiösa traditioner.

Nytt ljus

Allt förändrades en dag när han mötte OM:arna Hiru och Faro. De hade kommit till hans by för att berätta evangeliet och Ajit lyssnade intresserat. Till en början var han mest nyfiken på det nya i största allmänhet, men snart började han verkligen lyssna till vad de sa. Han ville veta mer om vem denne Jesus var som de talade om. Efter ett par besök i byn gav Hiru honom ett Nya Testamente och han läste med stort intresse. Han blev alldeles tagen av vad han läste.
– Det jag läste var så annorlunda mot allt jag lärt mig som liten pojke, berättar Ajit. Min resa mot en personlig tro på Jesus hade börjat.

Lärjunge

Ajit bestämde sig snart för att gå OM:s lärjungaskola för att lära sig mer.
– Jag är så glad att jag valde att gå skolan! Det är helt fantastiskt att systematiskt få läsa Guds ord, och det tillsammans med andra. Jag visste inte att andra också gjorde samma resa som jag!

Drömmen om fler

Ajits fru har inte börjat sin resa. Än.
– Jag vet att hon har observerat mig på avstånd och sett förändringen i mig, men hon är inte där än. Min bön är att hon en dag, tillsammans med mina söner ska inse sanningen om Jesus och förstå att det bara är Han som kan förlåta synder.

OM i Bangladesh

Vi jobbar främst bland muslimer i Bangladesh. Fler och fler av dem vänder sig till Kristus och vi jublar över den nya kyrka som växer fram. Vi ser ett stort behov av att stötta dem med lärjungaträning och bibelskolor och drömmer om att se ännu fler levande gemenskaper av efterföljare till Jesus i landet. På många platser jobbar vi också med bistånd- och utvecklingsprojekt för att möta de behov vi ser.

“Skönt ljuder stegen av dem som bär bud om goda ting.”

Romarbrevet 10:15